lauantai 6. joulukuuta 2008

akateemista intoa, hyh

Olenpas ollut taas päivityslaiska. Ai ai.

Uu, olin tänään ja eilen "Anthropology, interculturality and language learning and teaching" -konferenssissa avustamassa ja nyt käyn ihan ylikierroksilla. Oli mahtavaa nähdä tusinoittain ihan oikeita ihmisiä (ja oikeita tutkijoita! heh.) joiden kiinnostuksenaiheet ovat niin lähellä omiani. Ja oli kummaa tajuta kuinka monesta käsitellystä aiheesta mulla oli ihan aikuisten oikeita mielipiteitä - vaikka toki ärsyttävää sellainen culture vs. culturality -märehdintä nyt sitten voi hyvinkin olla. Olen niin kovasti lähiaikoina itseäni jostain syystä sopeuttanut ajatukseen, etten juu ollenkaan sietäisi yliopistomaailmaa pitkällä tähtäimellä, hyh ei, että oikein yllätin itsenikin osittain kaipaamalla tuollaista tulevaisuutta itselleni. Tähän tietysti vaikutti tapaamani suomalainen superhyperkansainvälinen, fiksu ja filmaattinen jatko-opiskelijatyttö. Tietysti, koska olen niin esikuva-altis.

Hyvään fiilikseeni kontribuoi toki myös se, että oli kiva tuntea itsensä osaksi jotain, mikä ei mitenkään liittynyt tähän kirottuun ulkomaalaisuuteen ja vaihto-opiskelijuuteen. Ja hengailla ranskalaisten opiskelijoiden mukana, joiden kanssa oli jotain muutakin yhteistä kuin "aa sä oot suomesta aa sä opiskelet sorbonne nouvellessa"-keskustelu.

Huh, taas olen kiireessä. Illaksi ollaan menossa patrioottijuhlimaan Suomea ja hänen kaikkia ihania piirteitään. Bonne anniversaire, Suomi. Ja saan pipareita, jee.

Ei kommentteja: